Grigore Vieru comemorat la Alba Iulia

Următoarea oprire din traseu avea să fie la bustul regretatului apostol al românismului din Basarabia, Grigore Vieru.  Eterna memorie a acestuia a reunit români de pe ambele maluri ale Prutului în fața bustului închinat lui. Bunaoară s-au depus coroane, s-au recitat poezii, s-au cântat melodii scrise de dânsul pentru soții Teodorovici, precum ,,Eminescu” și ,,Pentru ea”, deasemenea s-a scandat ca și în celelalte locuri ,,Același sânge, aceiași țară cu toții frați am fost odinioară”, și alte lozici unioniste venite din inimile române, lozinci care i-ar fi săltat inima marelui Vieru, auzindu-ne.

,,Cu vorba-mi strâmbă și pripită
Eu știu că te-am rănit spunând
Ca mi-ai luat și grai și pita
Și-ai năvălit pe-al meu pământ.
În vremea putredă și goală
Pe mine, frate, cum să-ți spun,
Pe mine m-au mințit la scoală
Că-mi esti dușman, nu frate bun.
Din Basarabia vă scriu,
Dulci frați de dincolo de Prut.
Vă scriu cum pot și prea târziu,
Mi-e dor de voi și vă sărut.
Credeam că un noroc e plaga,
Un bine graiul cel slutit.
Citesc azi pe Arghezi, Blaga
Ce tare, Doamne,-am fost mințit!
Cu pocăința nesfârșită
Ma rog iubitului Isus
Să-mi ierte vorba rătacită
Ce despre tine, frate,-am spus.
Din Basarabia vă scriu,
Dulci frați de dincolo de Prut.

Vă scriu cum pot și prea târziu,
Mi-e dor de voi și vă sărut.
Aflând că frate-mi esti, odată
Scăpăi o lacrima-n priviri
Ce-a fost pe loc și arestată
Și dusă-n ocna la Sibiri.
Acolo-n friguroasa zare,
Din drobul mut al lacrimei
Ocnașii scot și astăzi sare
Și nu mai dau de fundul ei.
Din Basarabia vă scriu,
Dulci frați de dincolo de Prut.
Vă scriu cum pot și prea târziu,
Mi-e dor de voi și vă sărut.”

(Grigore Vieru – Scrisoare din Basarabia)

One thought on “Grigore Vieru comemorat la Alba Iulia

Lasă un răspuns

